Wszystkie zdjęcia znajdujące się na moim blogu są moją własnością. Proszę o nie rozpowszechnianie ich bez mojej zgody.

poniedziałek, 9 marca 2015

Dzień kobiet: przereklamowane czy nie ?

Co roku jak co roku kobiety 8 marca obchodzą swoje święto. 
Jest to święto które zostało ustanowione w 1910 roku. W Polsce święto było popularne w okresie PRL. W latach 80. do popularnych podarunków dołączyły kwiaty. Początkowo ofiarowywano goździki, a później tulipany. Z okazji tego dnia publikowano portrety kobiet różnych sektorów życia gospodarczego zgodnie z opinią Władysława Gomułki, że "nie ma dziś w Polsce dziedziny, w której kobiety nie odgrywałyby ważnej roli". W zakładach pracy czy szkołach był obchodzony obowiązkowo. Była to okazja do uzupełniania braków w zaopatrzeniu, dlatego wręczano paniom takie dobra materialne jak rajstopy, ręcznik, ścierka, mydło, kawa.Obecnie corocznie odbywają się organizowane przez feministki manify, czyli demonstracje połączone z happeningiem na rzecz równego traktowania kobiet i mężczyzn. Prezentami są najczęściej kwiaty lub słodycze.(inf. wikipedia)



Już od miesiąca telewizja, internet, prasa, radio mówi o tym święcie. Kobiety się cieszą a mężczyźni zgrzytają zębami na myśl o kolejnych wydatkach i problemach z wybraniem prezentu dla swojej kobiety. 
Pytanie czy takie rozdmuchane święto na prawdę cieszy kobiety? Czy nie powinno być tak, że płeć piękna powinna być doceniana codziennie ? A często tak nie jest więc uważam, że takie święto jest jednak bardzo dobre bo w tym dniu czujemy się na prawdę ważne :) 

P.S. W końcu fajnie jest dostać tyle kwiatów i jakieś słodkości :P 
 


 Buziaki :*

5 komentarzy:

  1. Ja zwykle te święta traktuję z przymrużeniem oka, są dobrym sposobem na inne spędzenie dnia ;)

    amelia-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja to jestem z tych czasów, co to goździk i parę rajstop dawali, ale nigdy nie lubiłam tego święta :(. Teraz, to mnie już ono nie drażni :))).

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja lubię i celebruję. Dzisiaj trafiłam na filmik wapniaka, który w kfc przypominał ludziom jak ważne jest okazywanie sobie uczuć https://www.facebook.com/WapniakPolska/posts/836282856406949. Oby więcej takich dni w roku

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja bym z chęcią powróciła do tradycji dawania kobietom goździków z racji,że to moje ulubione kwiaty ;p

    ___________________
    Zapraszam na dwa konkursy do mnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Miło jest dostać jakiś upominek od ukochanej osoby tego dnia jednak mimo wszystko mogło by to święto dla mnie nie istnieć.

    OdpowiedzUsuń